Ugrás a fő tartalomra

Nátha



Hátha ettől elmúlik vééégre...és ez a rémes köhögés...nem lehet így dolgozni,kérem :-(

Varró Dániel: Bádatos dapok

Hideg dovebber dzsípős szele jő,
Biatta bost bidded bező kopár,
Oda az egyhe, őszies idő,
S elbúlt a Gyár.

Deb tudob, bilyed erős akarat
lelkesít, hogy daloljon bég a száj,
Bégis dalolok, bitt a badarak,
Bert hát buszáj.

Bost búcsú déked, trillázó patak,
Ti rózsák, badarak, te tarka rét,
Búcsú déktek, artikulált szavak,
Áldott Beszéd!

Zöld gyep, árgyas erdő, búcsú déked,
Búcsú déked, vidáb, gyári lagzi,
Begtört szívvel sebbi bást deb kérek,
Csak hogy...hapci!


És egy másik,amit a gyerekeknek mondtam,ha náthásak voltak kicsin...(merthogy én kicsi Gidára emlékszem)


A.A. Milne: Nátha (Devecseri Gábor forditása)

A kis Gidának
náthája lett,
tüszkölt és
prüszkölt a
párna felett.
Bebugyolálták
borogatásba,
forgatták erre meg
arra sokat,
fejfájás ellen,
hátfájás ellen
tömtek a
szájába
labdacsokat.
Töprengtek: hátha
terjed a nátha,
kiütés, kanyaró
jöhet vele,
űzték a náthát,
nézték a hátát,
hogy pörsenéssel
nincs-e tele.
Elhívták hozzá
tanácsot adni
a trüsszögés, prüsszögés
doktorait.

Jött a sok híres és
nagy orvos futván,
végig az utcán
táskát és hallgatót
rohanva vitt.
Fölírták sorba,
milyen a torka,
kérdezték, szomjas –e, és
elôször prüsszögött, azután köhögött,
vagy előbb jött a köhögés.
Mondták, hogy nem szabad
izegni-mozogni,
krákogni, morogni,
forogni sem,
trüsszögés, prüsszögés.
hogy mikor múlik el,
azt bizony várni kell
türelmesen.

Fölfedték azután
a nátha, pörsenés,
trüsszögés, prüsszögés
okát-fokát
"Megmondjuk előre,
vigyázz a szellőre,
a huzat megdagaszt
csuklót-bokát."

Gidácska fölébredt,
elmúlt a náthája.
Kitekint az ablakon.
Homloka felhős lett:
„Hát a sok felnőttet
ma mivel mulattatom?"

Megjegyzések

Katbo-Réka üzenete…
KAKUKKFŰ tea, és zsírozás. Ez utóbbi anyósom "receptje" és nagyon rég óta alkalmazom én is a gyerereken, SIKERREL!
Sőt a múlthéten a férjem is kapott, bár Őt volt eddig a legnehezebb meggyőznöm. :-( (ő már nem gyerek!... dehogynem)
Ha nem ismernéd: disznózsír egy puha rongyra (nálunk textilpelus)és ezt a mellkasra kell borítani éjszakára.
Mihamarabbi jobbulást!
Abile üzenete…
Gyógyulást kívánok Neked! Ez a dáthás versike nagyon édes, köszönjük, felolvasom a kislányomnak!
leda üzenete…
Együttérzek! Én is épp náthától szenvedek, de ezzekel a versekkel nagyon felvidítottál! Olyan aranyosak! Jobbulást! (tört fokhagyma egy kis kanál mézzel teával lenyelve nagyon jó, különösen köhögésre)
Szera üzenete…
Feketeretek kivájva, az alja vastagabb tűvel átszúrkálva, bele méz, alá egy pohár... nagyon lassan folyik át a méz, de "csodaszer"... Én csak elméleti ember vagyok, lassan én is egy hete bírkózom vele... Javulást!
Bea üzenete…
Jobbulást Neked! Pihenj sokat!
katafolt üzenete…
Édesek vagytok,ennyi nagyanyós tudomány...:-)valami csak segít,köszi.

Katbo,most,hogy mondod,én forrón áttört főtt krumplit tettem anno a texttilpelusba,csak már elfelejtettem.Akárcsak a hagymaszirupot,annak csak az illata vagy inkább szaga szörnyű,az íze nem olyan rossz.
Kata üzenete…
Jobbulást! Kívánom, hogy mielőbb kilábalj belőle és varrhass kedvedre és a mi kedvünkre! :o)
F.Gina üzenete…
Gyógyulj meg !! Helyesek a versek :))
Ahama üzenete…
Jók a versek, az elsőt még nem ismertem, köszi.
Jobbulást.
(Tudod, a nátha praktikákkal egy hét, nélkülük 7 nap. Egyszercsak hirtelen, magától elmúlik.
De azért jók a tüneti szerek, enyhítésnek. Homeopátiás bogyók vannak nálatok?)
Monika üzenete…
"Mondták, hogy nem szabad
izegni-mozogni,
krákogni, morogni,
forogni sem,
trüsszögés, prüsszögés.
hogy mikor múlik el,
azt bizony várni kell
türelmesen."
Szegény Kata!:(((( Gyógyuljál hamarabb!
katafolt üzenete…
Köszi szépen.
Ahama,itt is vannak,igen.
Most már azért jobb,csak kimerített ez az éjszakánkénti folyamatos ugatás,éjjel inkább aludnék...
Arien üzenete…
Mielőbbi gyógyulást neked! Fránya nátha..
katafolt üzenete…
Köszönöm,már jól vagyok :-)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bigger

 Legyen végre bejegyzés is szegény, elhanyagolt blogomban! Csak röviden, mert idő, az nincs: született egy nagyobb bébitakaró. 93 x 128 cm ( a tőlem megszokott 80 x 110) Lesznek még ilyen nagyobbak, mi több, mostantól ez a méret is rendelhető. Több kép, ár a boltban. În sfîrşit o însemnare pe blogul meu părăsit! S-a născut un model nou: un baby quilt mai mare,de 93 x 128 cm ( modelul obişnuit are 80 x 110 cm). Vor mai fi şi altele, mai mult, de acum  şi această mărime se poate comanda. Mai multe poze şi preţ în magazin.

Sajtó-interviu :) II

Interjúk hete van , úgy lehet :) E săptămâna interviurilor , se pare :) 

Inextex Kaposvár

Már két napja hazajöttem Kaposvárról,idő és fényképek hiányában nem sokat tudok mesélni és mutatni.Nagyon jó volt,bár nagyon fárasztó is. A konferencia egyik legemlékezetesebb pillanata számomra Ardai Ildikó előadása volt a székely festékes szőnyegekről.Megtaláltam azt a videót,amelynek részletei az előadást kísérték. Remélem,később majd fogok tudni mutatni fotókat a kiállításról is.Én nem fotóztam,de valahogy jobb is volt így:sokkal jobban meg tudtam figyelni mindent és ami tetszett,azt jó mélyen bevéstem. M-am întors duminica de la Kaposvár,în lipsă de timp şi fotografii nu pot să povestesc şi să arăt prea multe.Una dintre cele mai interesante momente pentru mine de la conferinţă a fost prezentarea artistei Ardai Ildikó despre covoarele secuieşti. Am găsit videoul care ilustra prezentarea. Sper ca mai tîrziu să vă pot arăta şi poze de la expoziţie.Eu nu am făcut nici o poză,din păcate,dar poate că era mai bine aşa fiindcă m-am uitat îndelungat la tot ce m-a interesat şi am reuşi