Ugrás a fő tartalomra

Olvas

Megjegyzések

Abile üzenete…
Kellemes időtöltést! :o)
N.Zsuzsi üzenete…
Ha már olvas, akkor írjon is róla :D
katafolt üzenete…
Köszi :-D

Zsuzsi,most inkább olvasom,aztán meglátjuk...
Kicsoda üzenete…
mit olvasol? en nem latom a konyvet;-(
katafolt üzenete…
Igazad van,Kicsoda,nem látszik jól...
Alice Miller:A tehetséges gyermek drámája
http://ekultura.hu/olvasnivalo/ajanlok/cikk/2004-06-19/alice-miller-a-tehetseges-gyermek-dramaja
A link azért van itt,mert ott jobban látszik és nem a könyvről írtak miatt.Nem szeretem a könyvismertetőket :-)
Az újabb fordítások már az eredeti német címet követik:...és az igai én felkutatása.
Kicsoda üzenete…
hat ha elolvastad erdekel a TE velemenyed, mert en pl az ismerteto alapjan meg a polcrol sem vennem le;-)
A konyvismertetoket en sem szeretem, viszont ha emberek, akiknek kedvelem a dolgait ajanlanak konyveket azt igen.
katafolt üzenete…
Tudod,Kriszta,ha a teljes címet látom,az igazi énnel,azt hiszem,én is otthagyom.Igazából félreértettem a címet.Azt gondoltam,valami olyasmi lesz,mint a Ranschburg könyv a tehetséges gyerekekről.A nővéremnek van a Down-szindrómás nagylánya mellett egy izgága zsenipalántája,azért érdekelt a dolog.Ez viszont nem az a könyv,annyira nem,hogy kb.kétharmadáig azt hittem,fordítási tévedés a cím.
Végülis nem az,de tény,hogy a depresszión van a hangsúly és ami miatt mégsem bánom,hogy elolvastam,az a
következtetés ,hogy a felismerés,a dolgok tudatosítása néha édeskevés a változáshoz,vagy bármihez:talpraálláshoz,túléléshez,ha nagy szavakra vágyunk.A szerző azt vallja,hogy kell a gyászmunka,a
dolgok elsiratása.S mivel bőven el vagyok látva olyan családtagokkal,akik tudják ugyan,unalomig tudnak-ismernek mindent,a dolog azért marad a régi,örömtelen,beszűkült élet.Az már nem tetszett annyira,hogy folyton a terápia fontosságát hansúlyozza.Nem szeretem az olyan beállítást,miszerint pszihiáter nélkül nincs élet :-D Na jó,túloztam...de például az utószóban az írónő is kitér a pszihoanalízis veszélyeire.

Kis részlet a könyvből:
"A terápia eredményességét segíti,ha a beteg felismeri magában szülei destruktív mintáit.(...)ahhoz,hogy ezektől a mintáktól megszabaduljunk,az intellektuális belátásnál többre van szükségünk.Szükséges,hogy közel kerüljünk saját érzelmeinkhez.
A terápia akkor éri el célját,ha a beteg,gyermekkori történetének feldolgozása révén,visszanyeri életteliségét."
Azért nem bántam meg,hogy elolvastam.Bár azon az ismertetőn kicsit elcsodálkoztam.Mintha nem ugyanazt a könyvet olvastuk volna...
Kicsoda üzenete…
de jo, hogy irtad! mentem ma a konyvtarba, de zarva volt (nyari nyitvatartas) de akkor ki is huzom a listamrol:-)
ezektol az `ismeretterjeszto` konyvektol a hideg raz, a `megoldasaikkal` egyutt. Az ismertetot, aki irta foprofilban krimiket `ertekel`.
Az az igazsag, hogy annyira nem mindegy, hogy mi az a `tudja`:-( de ertem, amit irsz, korulottem is van par hiperertelmes ember, aki `tudja` mi baja, megsem tud kilepni.
katafolt üzenete…
Én régebben tonnaszámra olvastam ilyesmit,még egészen hígított önsegítő könyveket is,de felhagytam velük.Nem szeretem ,ha szájbarágós módszerrel tanulságokkal bombáznak.Akkor már inkább valami igazán jó irodalom,s engedtessék meg nekem,hogy én hámozzam ki magamnak azt a plusszt,amitől az adott könyv nekem több vagy más.
Többek között azért megyek a falnak a Coelhoe-könyvek többségétől(vagy inkább egy adott ponton mindeniktől,még akkor is,ha sok minden tetszik benne),mert megkérdőjelezhetetlennek nyinvánítja az igazságait,recepteket ad mindenhez,miközben fölényesen ítélkezik.Helyenként a könyvei olyanok,mintha több passzust is önsegítő könyvekből másolt volna ki.Leír olyan mondatokat,amiért még 16 évesen is lesült volna a képemről a bőr.Az,hogy jól ír,még nem mentség az ilyesmire.
Kicsoda üzenete…
tudod Kata, en gyanakodtam mindig, nem csak a varrasban szeretem, amit csinalsz, de amit most irtal, szoval PONTOSAN igy van! Ha engem pszichologia erdekel, akkor Dosztojekvszij ala nem adom, mert a tobbi ....kinos.
Coelhoe. nem olvastam mert barataim, akiknek adok a velemenyere, azt mondtak nem eri meg levenni a polcrol, es akik lelkesedtek erte, azok kozt nem volt, akiert en is lelkesedtem volna, de most mar ugyerzem becsuletbol azert el kell olvasnom egyet;-)
szoval nekem bejon, amit konyv ugyben gondolosz es en orulnek ha maskor is megosztanad, amit gondolsz.
katafolt üzenete…
Azt mondod...?Megtisztelő,hogy ne mondjam,hízelgő rám nézve..talán indítok majd egy rovatot Önsegítő könyvek helyett-címmel :-D.
Lehet,hogy azoknak is megvan a haszna és létjogosultsága,de sok értelmes nő,aki tényleg jobban járna,ha igazi irodalomból szűrné ki a saját válaszait,ilyen könyvekre fecsérel el nem kevés időt, messze rosszabb eredménnyel.Az is lehet,csak én élem meg így,nálam több minden fordítva van bekötve :-D
Névtelen üzenete…
Kedves Kata, Játékba hívlak, kérlek kukkants be hozzám! Köszi, Zsu(Ka)zsi
katafolt üzenete…
Kösz,Zsuka :-)

Kicsoda,még valamit, elírtam a mester nevét:Coelho.Egyszer láttam vele egy interjút.Meglepett,hogy pont olyan könnyedén beszél,mint ahogyan ír.Kicsit mint a vérbeli csalók.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bigger

 Legyen végre bejegyzés is szegény, elhanyagolt blogomban! Csak röviden, mert idő, az nincs: született egy nagyobb bébitakaró. 93 x 128 cm ( a tőlem megszokott 80 x 110) Lesznek még ilyen nagyobbak, mi több, mostantól ez a méret is rendelhető. Több kép, ár a boltban. În sfîrşit o însemnare pe blogul meu părăsit! S-a născut un model nou: un baby quilt mai mare,de 93 x 128 cm ( modelul obişnuit are 80 x 110 cm). Vor mai fi şi altele, mai mult, de acum  şi această mărime se poate comanda. Mai multe poze şi preţ în magazin.

Sajtó-interviu :) II

Interjúk hete van , úgy lehet :) E săptămâna interviurilor , se pare :) 

Inextex Kaposvár

Már két napja hazajöttem Kaposvárról,idő és fényképek hiányában nem sokat tudok mesélni és mutatni.Nagyon jó volt,bár nagyon fárasztó is. A konferencia egyik legemlékezetesebb pillanata számomra Ardai Ildikó előadása volt a székely festékes szőnyegekről.Megtaláltam azt a videót,amelynek részletei az előadást kísérték. Remélem,később majd fogok tudni mutatni fotókat a kiállításról is.Én nem fotóztam,de valahogy jobb is volt így:sokkal jobban meg tudtam figyelni mindent és ami tetszett,azt jó mélyen bevéstem. M-am întors duminica de la Kaposvár,în lipsă de timp şi fotografii nu pot să povestesc şi să arăt prea multe.Una dintre cele mai interesante momente pentru mine de la conferinţă a fost prezentarea artistei Ardai Ildikó despre covoarele secuieşti. Am găsit videoul care ilustra prezentarea. Sper ca mai tîrziu să vă pot arăta şi poze de la expoziţie.Eu nu am făcut nici o poză,din păcate,dar poate că era mai bine aşa fiindcă m-am uitat îndelungat la tot ce m-a interesat şi am reuşi