Ugrás a fő tartalomra

Hét



Halogatom egy ideje ezt a játékot,amelyre Vacskamati hívott.Nem akartam nyűgös-nyafogós dolgokat írni, és az is hátráltatott,hogy volt már ilyen,itt.Először nem akartam megnézni,hogy miket írtam akkor,de nem bírtam ki.
Lássunk hozzá.

1.Jó szám ez a 7.Bajban vagyok a dátumokkal.Elvesznék az emlékeim közt,ha nem hétévenként csoportosítanám őket.Szeretem hetes csoportokban visszapörgetni az életem.Eddig a harmadik hét év volt a legjobb időszakom,bár most,így a vége fele már látom,hogy ez a mostani sem lett olyan sötét,mint amilyennek kezdetben tűnt.
Titkon azt remélem,hogy a hetedik hetes valamiféle megnyugvást,kiteljesedést hoz.

2.Minden nyáron van egy bűvös vasárnap délutánom:két nagy uborkásüvegben kipakolom a teraszra az első bodzaszörpöt,hogy érlelje a nap.Már az boldoggá tesz,hogy tüllel van letakarva :-D,de nem ez a lényeg.Leülök és gyönyörködöm benne,nagyon sokáig, és mindig meglep,hogy ez a boldogság évről-évre ugyanaz.

3.Rejtőzködöm.Mostanában megint,jobban.Ezért halogattam a válaszadást,mert ilyen állapotban nehéz magamról írni.Gondoltam,tán a rossz dolgokat kellene.Nem megy,sem a
panaszkodás,sem a dicsekvés.Csak a rejtőzködés.

4.Egyre kevesebbet olvasok.Ez baj.Mindazonáltal azt vettem észre,hogy így többet gondolkozom régebbi olvasmányaimon,mint amikor még naponta felfaltam egy könyvet.
Hogyan volt rá időm ?!

5.Lassan ugyanolyan fontos lesz a fényképezés,mint a varrás.Sokszor majdnem annyi időt töltök el egy képpel,mint a tárgy elkészítésével.És van egy röhejes,reflexszerű mozdulatom.Fotó kész.Fel kell tenni a gépre.Ehhez ugye,a kártyát kivesszük a masinából és irány a számítógép.Nem így én.Nem egyszer kaptam rajta magam,hogy a lefényképezett tárgyat viszem a géphez.Gondolom,meg akarom mutatni neki :-D.

6.Ahogy öregszem,elvesznek szavak a szótáramból.Nem mondom már,hogy mindig,sem azt,hogy soha.Ezzel a kamaszaim szembesítenek,naponta.Mert ők viszont folyton...
Persze,nem is a szavak vesztek el,vagy hiányoznak,hanem a hozzájuk kapcsolódó elszánt meggyőződés.Sokkal elnézőbb lettem,türelmesebb is és talán elfogadóbb.Csodálkozom magamon.
De jó is.

7.És végezetül valami rossz:utálok mosogatni.S ezért hegyeben áll estére,amit gyűlölök,mert így még sokkal utálatosabb.A rest kétszer fárad,ugyebár.

Egy ideje már nem küldök tovább játékot,már csak azért sem,mert én magam sem mindig örülök egy-egy húsbavágóbb kérdéssornak,de ezt bárki eljátszhatja,akinek kedve van hozzá.

Megjegyzések

Hoyacarnosa üzenete…
Szia!
Még nem írtam eddig hozzád semmit, és most bátran mondom, jó volt olvasni! Örülök! :)
katafolt üzenete…
Köszönöm a látogatást :-)
Vacskamati üzenete…
Hogy lehet, hogy elsiklottam felette!?
Nos, ha nem szereted, többet nem kapsz.. :D
A soha és mindig nem éppen szótárfogyatkozás...épp ellenkezőleg- egy bizonyos fokú bölcsességet feltételez és bizony, jó sok más szóra van szükséged, hogy körbeírd, mikor és miért nem vagy igen.. :)

Az olvasás- túl sok dolgot megkapunk készre rágva a médián keresztül... így észrevétlenül elkényelmesedünk... :(
(Bár én tudom az én olvasmányaim ritkulásának okát, s nem adom fel, hogy újra több könyvet faljak.. csak ez egy másik periódus most.. :D)

Amúgy nagyon érdekes ez a visszahúzódási tendencia.. :)
katafolt üzenete…
Nem az,hogy nem szeretem,csak nem mindig :-)Vannak olyan alig-ismerőseim,akikről tudom,hogy olvasnak engem és valamiért nem szívesen árulnék el nekik többet magamról,mint amennyit a munkáim megmutatnak.Innen is jöhet a rejtőzködés meg abból,hogy eleinte minden netes dologba beleugrottam,s most egy kicsit soknak találom.
Amikor a gyermekeim kicsik voltak ,alig volt időm olvasni.Akkor azt találtam ki,hogy minden nap elovasok egy valamit:verset,karcolatot vagy novellát,valami rövidet,amit nem kell letenni...szemfényvesztés volt,mert nem pótolhatta azt az érzést,amit egy kazalnyi könyv tud nyújtani,de azért valamit segített.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bigger

 Legyen végre bejegyzés is szegény, elhanyagolt blogomban! Csak röviden, mert idő, az nincs: született egy nagyobb bébitakaró. 93 x 128 cm ( a tőlem megszokott 80 x 110) Lesznek még ilyen nagyobbak, mi több, mostantól ez a méret is rendelhető. Több kép, ár a boltban. În sfîrşit o însemnare pe blogul meu părăsit! S-a născut un model nou: un baby quilt mai mare,de 93 x 128 cm ( modelul obişnuit are 80 x 110 cm). Vor mai fi şi altele, mai mult, de acum  şi această mărime se poate comanda. Mai multe poze şi preţ în magazin.

Sajtó-interviu :) II

Interjúk hete van , úgy lehet :) E săptămâna interviurilor , se pare :) 

Inextex Kaposvár

Már két napja hazajöttem Kaposvárról,idő és fényképek hiányában nem sokat tudok mesélni és mutatni.Nagyon jó volt,bár nagyon fárasztó is. A konferencia egyik legemlékezetesebb pillanata számomra Ardai Ildikó előadása volt a székely festékes szőnyegekről.Megtaláltam azt a videót,amelynek részletei az előadást kísérték. Remélem,később majd fogok tudni mutatni fotókat a kiállításról is.Én nem fotóztam,de valahogy jobb is volt így:sokkal jobban meg tudtam figyelni mindent és ami tetszett,azt jó mélyen bevéstem. M-am întors duminica de la Kaposvár,în lipsă de timp şi fotografii nu pot să povestesc şi să arăt prea multe.Una dintre cele mai interesante momente pentru mine de la conferinţă a fost prezentarea artistei Ardai Ildikó despre covoarele secuieşti. Am găsit videoul care ilustra prezentarea. Sper ca mai tîrziu să vă pot arăta şi poze de la expoziţie.Eu nu am făcut nici o poză,din păcate,dar poate că era mai bine aşa fiindcă m-am uitat îndelungat la tot ce m-a interesat şi am reuşi