Ugrás a fő tartalomra

Bodzaszörp télre-Suc de soc pentru iarnă


Nálunk a múlt héten még lehetett bodzát találni,most készült el az idei utolsó bodzaszörpünk.A cím csak vicc,jó,ha júliusig tart.A receptet itt találtam.Érdekes lett.Szerintem alig van bodzaíze,de nagyon hasonlít gyermekkorom nagy kedvencére,a Bem-bem szörpre.


Săptămîna trecută am cules ultimele flori de soc.Am găsit o reţeta de socată.Cuvântul "iarnă"din titlu e doar o glumă.Cu puţin noroc poate mai rămâne o sticluţă până luna viitoare...Are un gust interesant,nu neapărat de socată,seamănă mai mult cu preferata mea din copilărie,sucul Bem-bem.

Ingrediente:
20-25 flori de soc mai mari
4 kg zahăr
6 L apă
5 lămîi
un pacheţel cu sare de lămîe
1 linguriţă de conservant

Se fierb 5 L de apă cu 3,5 kg de zahăr.Zahărul rămas se caramelizează.Se toarnă litrul de
apă peste caramel şi se dizolvă.Lichidele obţinute se fierb încă o dată împreună.
După ce s-a răcit sucul,se pun florile,lămîile tăiate felii,acidul citric şi conservantul.Se lasă timp de 4-5 zile şi se amestecă regulat.Se strecoare şi se toarne în sticle.

Megjegyzések

Monika üzenete…
csinoska lett! Csodálkoztam,hogy nálatok még van bodzavirág,mert errefelé bizony már régen nincs.:(
Kevés bele ennyi virág,azért nem érzed bodzaízűnek.Kaptam egy rengeteg virágból és szintén 4 kg cukorból készült receptet,majd elküldöm.
katafolt üzenete…
A recept ennyit ír,de kétszer ennyit tettem,mert nem akartam a maradékot szárítani.Inkább a karamellel szúrhattam el,kicsit erős lett és az nyomja el az eredeti ízt.Nem gond,mert így is finom.Azért várom a recipét!
ezkriszti üzenete…
Én már a tálcánál leragadtam. Nagyon szép. Bodzaszörp jóóóó bodzásan finom.
katafolt üzenete…
Egyetértünk.Ezt a tálcát úgyis megvarrom egyszer...
Monika üzenete…
Én is kiszúrtam a tálcát:))))Ráadásul:kék.:))))
Mélben megy majd a recept.
katafolt üzenete…
Nem kék,fekete,Mammka,mondtam már,te kékben látod a világot..La vie en bleu :*)
BMonica üzenete…
Jaj! Bodzaszorp! Lehet hogy az iden lekestem rola, de jovore... De azert a hegyen meg lehet, nem? Ha igen, muszaj kiprobaljam. Koszi.
A talca valoban gyonyoru.
katafolt üzenete…
Már nálunk sincs,de lehet hogy fennebb valahol még találsz,csak több
virágot tegyél és világosabb karamellt,hogy ne vegye el a bodza ízét.Utóbb olyan receptet is olvastam,ahol a citrom levét és lereszelt héját teszik bele,majd egyszer úgy is ki fogom próbálni.
Liana üzenete…
Socul ca si socul....,mie mi-a placut foarte mult tava cea albastra. E superba.
katafolt üzenete…
Tava e superbă,e lemn pictat,însă e neagră-fotografia înşală,nu eşti prima care o crede albastră.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bigger

 Legyen végre bejegyzés is szegény, elhanyagolt blogomban! Csak röviden, mert idő, az nincs: született egy nagyobb bébitakaró. 93 x 128 cm ( a tőlem megszokott 80 x 110) Lesznek még ilyen nagyobbak, mi több, mostantól ez a méret is rendelhető. Több kép, ár a boltban. În sfîrşit o însemnare pe blogul meu părăsit! S-a născut un model nou: un baby quilt mai mare,de 93 x 128 cm ( modelul obişnuit are 80 x 110 cm). Vor mai fi şi altele, mai mult, de acum  şi această mărime se poate comanda. Mai multe poze şi preţ în magazin.

Sajtó-interviu :) II

Interjúk hete van , úgy lehet :) E săptămâna interviurilor , se pare :) 

Inextex Kaposvár

Már két napja hazajöttem Kaposvárról,idő és fényképek hiányában nem sokat tudok mesélni és mutatni.Nagyon jó volt,bár nagyon fárasztó is. A konferencia egyik legemlékezetesebb pillanata számomra Ardai Ildikó előadása volt a székely festékes szőnyegekről.Megtaláltam azt a videót,amelynek részletei az előadást kísérték. Remélem,később majd fogok tudni mutatni fotókat a kiállításról is.Én nem fotóztam,de valahogy jobb is volt így:sokkal jobban meg tudtam figyelni mindent és ami tetszett,azt jó mélyen bevéstem. M-am întors duminica de la Kaposvár,în lipsă de timp şi fotografii nu pot să povestesc şi să arăt prea multe.Una dintre cele mai interesante momente pentru mine de la conferinţă a fost prezentarea artistei Ardai Ildikó despre covoarele secuieşti. Am găsit videoul care ilustra prezentarea. Sper ca mai tîrziu să vă pot arăta şi poze de la expoziţie.Eu nu am făcut nici o poză,din păcate,dar poate că era mai bine aşa fiindcă m-am uitat îndelungat la tot ce m-a interesat şi am reuşi